Salut! Hola! Hi!

Salutare !

Acesta este un blog informal despre viata de student in cadrul Facultatii de Stiinte Politice - Universitatea Bucuresti (pe scurt FSP). Se adreseaza in special celor care vor sa dea admiterea la noi (ca sa stie ce ii asteapta), dar si celor care sunt fspisti si vor sa afle ce se mai intampla si / sau sa va cunoasca.

Bafta si speram sa ne vedem curand!

Intrebari, sugestii, pareri: adresa noastra este studentfsp@gmail.com

P.S. Parerile exprimate pe acest blog apartin autorilor. Informatiile au caracter subiectiv si nu reprezinta pozitia oficiala a FSPUB.

Admitere - important

Dosarul de candidatură poate fi descărcat de pe Internet de la adresa www.fspub.ro sau ridicat de la secretariatul Facultăţii de Ştiinţe Politice (str. Sfântul Ştefan nr. 24, sector 2, Bucureşti) începând cu data de 25 noiembrie 2006.

Dosarul de candidatură complet va fi depus la sediul Facultăţii de Ştiinţe Politice în perioada 1 aprilie – 12 iulie 2007, împreună cu o chitanţă dovedind achitarea taxei de 120 lei. Taxa va fi plătită la sediul Facultăţii.

Încă puţin despre admitere

Încă puţin despre admitere


Recitind cele scrise despre admitere, îmi dau seama că sunt cam supărat pe facultatea mea. Ce ironic! Sistemul de admitere a avut plusuri şi minusuri. Părerea mea este că a avut mai multe minusuri, dar asta nu trebuie să vă oprească pe voi să o trataţi cu toată seriozitatea de care sunteţi capabili. Sistemul de admitere reprezintă un set de reguli despre care se vor purta eterne discuţii de-alungul celor 3 ani de facultate.

Este de apreciat faptul că există un interviu în care profesorii te văd. Este de apreciat că în dosar ni s-a cerut să includem aspecte personale ale vieţii noastre. Dar, deşi intenţia este lăudabilă, dificultatea cuantificării şi analizării datelor personale creşte semnificativ. Oricine îşi poate da seama că este mult mai greu să compari activităţile extraşcolare ale unor elevi, decât modul în care au rezolvat o problemă de matematică. Trebuie să aveţi câte o idee pentru fiecare dintre eseuri, iar această idee să vă aparţină în totalitate. Mai departe, contează modul în care o dezvoltaţi, chiar mai mult decât structura. La interviu trebuie să veniţi îmbrăcaţi decent, cât mai „business”. Încercaţi să fiţi sinceri şi să nu spuneţi prostii. Domnii profesori vă vor momi în toată splendoarea. Având în vedere că dânşii sunt mult mai bine informaţi decât voi în privinţa anumitor evenimente, asta înseamnă că vă pot prinde pe picior greşit destul de uşor. Doar dacă nu sunteţi voi cei care duc discuţia într-o zonă care să vă fie favorabilă! Deci poate fi vorba de un joc de-a şoarecele şi pisica, unde rolurile se inversează destul de repede. Recunosc că am picat într-o astfel de capcană. Am fost întrebat care este prim ministrul S.U.A. Pe moment mi-a plăcut să cred că m-am fâstâcit şi din cauza asta nu mi-am dat seama ce ar trebui să răspund. Şi am zis că nu ştiu. Un răspuns mai potrivit ar fi fost: „S.U.A. nu au prim ministru.” Am mai pierdut vreo 2-3 locuri pe aceasta neatenţie.

Probabil că vă interesează care probă este mai dificilă. Proba de dosar, pentru că este eliminatorie! Dacă ar exista un fel de medie între cele două probe, aş zice că intervine încă un factor. Gândiţi-vă bine ce vi se potriveşte mai bine, evaluarea în scris, sau cea orală. Nu-mi vine să cred că propun asta, dar ar fi o mişcare înţeleaptă să citiţi ceva despre tehnici de suţinere a unui discurs în public. De asemenea, aveţi grijă ce faceţi cu mâinile, şi la alte artificii non-verbale care, în exces, vă vor plasa într-o lumină stânjenitoare. Dacă treceţi cu bine de cele două probe şi se va verifica ceva din cele ce vi le-am înşirat aici, vă rog să îmi daţi şi mie un semn. Cine ştie, poate voi realiza pe aceasta cale că a avut sens să umplu aceste pagini. Cam atât am avut de spus despre admitere, dar nu zic că nu s-ar mai putea scrie. Deşi în viitoarele articole am să scriu despre alte subiecte, voi mai face referiri la admitere. Dacă aveţi întrebări sau nelămuriri suplimentare, pot fi găsit la ID de mess: mircearacoviceanu, sau adresa de email: mircearacoviceanu@gmail.com. Vă invit să mă întrebaţi orice despre fspub şi am să încerc să vă răspund.

Mircea Racoviceanu